suka kah blog ini?

Tuesday, June 7, 2011

retro!

pemilihan pakaian atau style dan cara berpakaian pada zaman ini semakin dititik beratkan.dari segi baju, seluar, kasut mahupun pakaian dalam perlu diambil kira oleh sesetengah lapisan masyarakat.adakalanya, sesetengah manusia amat cerewat dalam mengenakan pakaian yg sesuai walaupun hanya ingin ke kedai utk beli belacan. aha, mungkin ianya kedengaran amat pelik, tetapi itulah lumrah kehidupan manusia. tidak dinafikan bahawa pemilihan fesyen remaja masa kini seolah-olah sedang kembali kezaman ibu ayah mereka.
kecenderungan remaja dalam menggayakan fesyen ala-ala retro,hippies, dan disko semakin ketara.kemeriahan dan kecantikan pakaina ini dapat dilihat dari segi warna, fabrik dan segala aksesori yg menghias tubuh si pemakai.seperti yg kita tahu, style pemakaian ini diperkenalkan mulai zaman 60-an hingga ke 70-an. akibat dari pengenalan ini, para remaja tidak berasa kekok dalam mengenakan pakaian yg berambu-ramba dan menjolok mata dari segi keindahan warnanya. ketaksuban remaja dalam memiliki pakaian berkonsepkan funky ini membuatkan mereka sanggup mengeluarkan sehingga beratus ringgit untuk memilikinya. adakalanya, ada yg sanggup mencuri. ha!harapnya jgnlah sampai mcm tu ye..ish2!
jum kite tgk beberapa contoh pakaian ala-ala retro ni:-

hahahaha :D



walaubagaimanapun, sesetengah lapisan masyarakat menganggap pilihan pemakaian seperti ini amat tidak bersesuaian pada masa kini. pihak utama yg dianggap tidak sesuai tentulah kaum hawa, oleh kerana zaman yg semakin maju menjadikan manusia terlalu mengikut peredaran zaman dengan mengenakan style pemakaian yg keterlaluan, menjolok mata dan sebagainya.

oleh itu, diharap para remaja dapat mempertimbangkan pandangan dan pendapat org ramai dalam mengenakan pakaian yg sesuai dan tidak bertentangan.

0 comments: