suka kah blog ini?

Tuesday, December 7, 2010

hati ini pt. 2

Kenape office kosong nie? Cuti ke? Xde memo pun. Oh!sudah, lupe plak aku yang hari ini sume kene ade kat central market. Mati aku kalau bos tau aku dating lambat. Nasib baik die outstation.
“kak, dah lamer sampai?”aku buat-buat Tanya kak Sheila. Nak cover line lah katakan. Tapi muke kak Sheila masam je aku tengok. Patutlah, sume orang xde lagi. Die sorang kat booth tu.
“sory i’m late!”. Sarah sampai dengan muke celaru nye.aku pun buat-buat muke selamber, konon macam dah lamer sampai. “ok2, sarah ngan adam pegi siapkan table..akak nak pasang banner nie”
Eh, baik lak orang tue nie. Tadi muke masam kemain. Sebab dah ade teman kowt, rase lega sikit.

Erm, xramai pun yang datang hari tu. Mungkin sebab hari sabtu. Sume masih bekerja. “kak, selalu memang macam ni ke?” aku pun buat muke hairan dengan pertanyaan sarah kepada kak Sheila tu. Sarah ni budak baru gak ke? Kenapa lak die Tanya soklan macam tu kat kak Sheila.

“u budak baru jugak ke sayang..eh, sarah?” aku Tanya sarah sambil wat muke bajet. Saraj pun citer lah sume kat aku. Dia budaj baru gak rupenye. Tak sampai sebulan lagi dia ade kat company tu. Ouh, freshie cam aku gak la rupenya. Start dari hari tu, aku kenal sarah. Memang dia lain dari yang lain.
“kak, saye balik dulu ye” aku pun berlalu pulang ke rumah. Tapi, belum sempat ku masuk langkah ke-4, sarah menjerit memanggil namaku. “adam!kite balik samer”.
***

0 comments: