suka kah blog ini?

Sunday, December 5, 2010

hati ini pt. 1

Pagi ni hari pertama aku masuk keje. Aku kene cepat, xleh lambat.kang xpasal-pasal hari firt jadi hari terakhir aku kat pejabat tu. Banting ke k.l dah la jauh. Nasib baik lah kereta yang abah belikan ni masih elok lagi. Tepat jam 7.30 aku sampai kat office. Sume orang pandang aku semacam je.

“hah,sampai pun kamu Adam” tegur kak Sheila, P.A Dato’ Hashim.

Hari first aku keje, aku dah kene mengadap bos. Dah dapat task baru. Esok ade pameran dekat Central Market. Aku kene pergi tuk jage booth. Nasib baik Sarah temankan aku. Sarah ni manis budaknya, peramah, lemah lembut. “hah!ape pandang-pandang?”gertak Sarah. Terkejut aku dibuatnya. Nasib baik aku ni muda lagi, kalau tidak dah lamer berderai system badan aku nie.

Hari ni masih xde keje lagi kat office 2. Mungkin esok lusa baru ade kowt. Tepat pukul 5 petang aku pun chow. Macam biase lah, pkul 5 gerak dari k.l, pukul 8 baru aku sampai banting. Penatnya hanya tuhan saje yang tau. Nasib baik aku naik kereta, buatnya aku naik motor, xke lagi penat. Sampai je rumah sume orang xde. Then ade lak note kat atas meja.

“abang, kitorang pergi new Zealand tau. Flight pukul 8 mlm nnt, kitorang balik januari.abang tinggal sorang lah ye, duit abah dah bank in kan”

Macam tu je nak gerak?telefon tidak, msg pun tidak. Haish, budak-budak zaman sekarang nie, pantang ade mase cuti. Abah dengan mak pun satu, mentang-mentanglah dah pencen. Kalau aku bersuara sikit mulelah buat muke. Nasib baik aku sayang famili. kalau tidak, mahu aku mengamuk. Haish, tido awal lah nampaknya malam nie. Esok nak keje lagi.

***

0 comments: