suka kah blog ini?

Thursday, August 11, 2011

skipping class...seghonok :)

asalamuaalaikum...
hye folks! arini aku nk habaq kat hangpa sume psal kelas..KELAS! k e l a s..
yea, everyday sejak kita berumur 5 or 6 tahun lagi kita dah disuruh p blaja...either or parents kita, datuk nenek kita, penjaga..ramai lagi la,
dah tu, sejak dari tu gak kita mula berjinak2 dlm ponteng class..hahahaha, dulu time blaja kat sekolah mcm alasan kita bagi kat mak sbb xnk g sekolah, antaranya:

1.sakit perut la mak..asek nk buang ayaq ja..
2.demam la mak, xsehat neh..
3.alaa..arini ade sambutan hari guru, hari kemerdekaan..bla...bla..bla..xyah pegi la,
4.err...malas pegi la..

xpayah cari aku kat sini..xde pon..

bapak ramai!


haa..time2 mcm ni lah otak kita duk berjalan nk pikir alasan kan?time ni lah kita bijak dlm mengatur strategi..
itu citer time sekolah...di zaman universiti plak..zaman kegemilangan, mcm maner lak? fyi, dis week saje aku dah skip 2 class(what anatitude naim!) so, jgn la jd mcm aku..teruk! mungkin nmpak xberi kesan sekarang..but ia akan beri kesan kemudian
kat ipta plak, lagi syok! antara alasan yg kita duk beri..

1.ala..lecturer aku tade arini..
2.arini aku rase pening2 la..xleh nk fokus dlm kelas klau mcm nie...
3.rileks ar, aku baru sekali skip class..HEP nk 3kali baru diorang bar kita(UiTM students..ipta/ipts lain xtau la        
   plak)
4.aku susah nk bgn pagi la..dats y aku asek x pegi klass..

hahahaha..mcm2, perangai manusia mmg mcm nie..ade kala kita ok, ade kala tak ok langsung..A P T B
ape-ape pun..ingat lah, bahawa pelajaran amat penting, sebenci maner pun kita pada ilmu..ilmu lah yg dpt membantu kita kala kita susah..juz think about it!
asalamualaikum..


by the way..korang leh enjoy dis video ponteng ok tp jgn selalu...


0 comments: